Monday, December 11, 2006

Witch trail

Na szczęście załapałem się jeszcze na ostatnią rozgrywkę sobotniego planszówkonu. Uradowany kupiłem wyśmienitą kawę z ciastkiem za naprawdę niską cenę 10zł. O tej kawie myślę w tej chwli i dostaję ślinotoku – jesteś w paradoxie = musisz spróbować.

Witch trail to niekolekcjonerska gra karciana, w której każdy z graczy reprezentuje biuro prawnicze i zarabia biorąc udział w sprawach w których różni ludzie są oskarżani o to, że są wiedźmą. Wygrywa gracz, który na koniec ma najwięcej pieniędzy. W każdej sprawie jeden gracz jest oskarżycielem a drugi obrońcą. Wygrana strona dostaje pulę pieniędzy tym większą im sprawa jest trudniejsza do obronienia.

Werdykt sądu jest rozstrzygany rzutem 2k6 + modyfikatory. Wygrywa obrońca jeśli ta suma jest mniejsza od 13. Jest możliwość ugody (podziału kwoty). Na modyfikatory wpływa się zagrywając różne karty z ręki np. karta „nie rzuca cienia”:

- wysoki sądzie – rozpoczął prokurator – ponieważ ta kobieta wzbudza duże zainteresowanie wśród ludzi dlatego jest wiedźmą !
- ale ona nie rzuca cienia ... - powiedziałem w obronie kobiety.
- i w jaki sposób to ją oczyszcza z zarzutu ?
- yyy ... – powidziałem po czym dodałem – yyy ... nie rzuca cienia i dlatego wzbudza duże zainteresowanie wśród ludzi !

Zapada cisza. Jest pierwsza w nocy a w klubie paradox zapada konsternacja. Mój sposób myślenia jest następujący: ta kobieta wzbudza duże zainteresowanie nie dlatego bo jest wiedźmą, tylko dlatego bo nie rzuca cienia ! Genialne, prawda ? W prawdziwych rozprawach będę się bronił zawsze przy pomocy profesjonalisty.

- eee, kiepski argument ... – przerywa ciszę sędzia i skandują gracze. Sytacja jest beznadziejna, kobieta zostanie skazana na 100%.
- nie rzuca CIENIA PODEJRZEŃ ! – ratuje mnie obserwująca rozgrywkę dziewczyna a sprawa kończy się ugodą.

Bawiłem się rewelacyjnie. Po części dlatego, bo trafiłem na fajnych ludzi ale też dlatego bo gra umiejętnie łączy kilka elementów takich jak:
- rozkład 2k6
- możliwość sprytnego łączenia kart
- większe ryzyko w zamian za większy zysk
- negocjowanie ugody

Całość jest bardzo zgrabna.

No comments: